5 דברים שצריך לדעת לפני התקנת חיישני רוורס

חיישני רוורס לרכב הפכו לכלי בטיחותי חובה בכל רכב כיום, ועם ערים צפופות שמצריכות חנייה מדויקת (אם בכלל תמצאו אחת) הם גם הפכו לכלי עזר חובה בחניה.

מסעם של חיישני הרוורס החל באיטליה של 1988 עם זוג ממציאים בשם מאסימו צ'יקרלו ורוג'רו לאצ'י, החל מהרגע בו המציאו את חיישני הרוורס, הם תפסו תאוצה יוצאת דופן בתחום הרכב, יצרני רכבים גדולים המקשים על ניווט בנסיעה לאחור נהפכו לקניין המיידי למוצר זה.

אך חידוש זה לא פסח על יצרני רכבי הפרייבט אשר החלו להשתמש בהם כאורח קבע כ"תוסף יוקרה" לרכביהם, עם זאת חיישני רוורס לא נתפסו כתוסף יוקרתי במיוחד עקב מחירם הנמוך אלא נתפסו כתוסף בטיחותי בסיסי, כך נפתח שוק בו יש התקנות פרטיות לחיישני רוורס לכל רכב בעלות… לא יוקרתית בכלל.

החל משנת 2018 על פי חוק באמריקה חובה בכל רכב בייצור או בייבוא באמריקה ציוד עזר לראייה אחורית אלקטרונית, בין אם זה חיישן, ראדר או מצלמת רוורס כתוסף למראות.

אז מה צריך לדעת לפני שמתקינים חיישני רוורס?

ישנן כמה דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים, או מתקינים חיישני רוורס לרכב ואם בחרתם לרכוש את החיישנים בעצמכם ולא דרך סוכן אז בכלל תצטרכו שימת לב מוגברת כדי לא לטעות:

אחורי רכב מוסטנג

1. אורך – אורך הכבל אשר מגיע מחובר לחיישן הוא קריטי לתהליך התקנת חיישן הרוורס כראוי, שכן אם רכשתם חיישן עם כבל באורך 2 מטר – אתם אולי מצפים לאכזבה כאשר תגלו שהכבל לא תמיד עובר בקו ישר או כי הרכב לפעמים ארוך מדיי.

2. צבע – הצבע של החיישן גם חשוב כיוון שהרכב שלכם זה הרגליים שלכם, ולמרות שחשוב שהרגליים יהיו מתפקדות ולא בהכרח יפות, חיישן בצבע ירוק על אוטו בצבע לבן זה לא עובד, וחבל כי שימת לב קצרה בנושא יכולה לחסוך לכם כאב ראש ולאפשר לכם רכב יותר יפה בשבילכם, בן/בת הזוג או בשביל העסק.

3. תהליך ההתקנה – ההתקנה עצמה צריכה להיות מבוצעת ע"י אדם שמבין בתחום, כיוון שמדובר בעיסוק שהוא גם יצירת חור בפחחות וגם חיבור ישיר לחשמל הרכב ולגיר (צריך לדעת מתי אתם ברוורס כדי שהמכשיר לא יישאר עובד ויצפצף קבוע, דמיינו את זה לרגע זה לא כיף).

4. מיקום ההתקנה – המיקום בו יושב החיישן באחורי הרכב הוא גם חשוב, שימו אותו נמוך מדיי והוא יצפצף מכל מדרכה או במיוחד כשעושים רוורס לגובה, או אם תשימו אותו גבוה מדיי והוא יפספס דברים כמו עמודי מחסום על המדרכה או חיות מחמד קטנות.

5. חסימות – ישנן דברים כמו אוזן גרירה, או טמבון אחורי שאם שמים את החיישן מעליהם או מתחתיהם הוא יכול לחסום את זווית הקליטה של החיישן ולכן חשוב לשים לב לנושא זה ולהתקין אותו על הטמבון או במקום בו הזווית לא נחסמת (לרוב, מדובר בזווית קליטה של 90 מעלות).

נסכם ונאמר

לרוב רכישה והתאמת צבע של חיישני רוורס זה לא תהליך מסובך, אך תהליך ההתקנה, התחברות להילוך אחורי, מציאת הפיוז הנכון וקידוח בפח של הרכב הם תהליכים קצת יותר מורכבים ולא כל אחד יכול לבצע אותם מבלי לעשות טעויות או חלילה נזק.

אם יש בידכם את הידע – אדרבה ובהצלחה, מקווים שהמאמר עזר לכם ותצליחו, אם לא אולי כדאי לפנות לחשמלאי רכב שיוכל לסייע לכם בהתקנה (לרוב רכישת החיישן עצמאית תוזיל במעט את התהליך, אם כי לא באופן משמעותי).