חיישני רוורס תקלות נפוצות

מה יכולה להיות הסיבה שחיישני רוורס לא מצפצפים או שחיישן רוורס מצפצף כל הזמן?

כמו במערכות אלקטרוניקה נוספות גם בחיישני רוורס תקלות אלקטרוניקה הם לא התקלות היחידות האפשריות

בתחום חיישני רוורס תקלות נפוצות אשר בהם נתקלים גם נהגים של רכבים חדשים וגם נהגים של רכבים יד שנייה אינה ארוכה אך הסיבות לתקלות עלולות להיות מורכבות.

למרבית חיישני רוורס תקלות בשלושה תחומים עיקריים:

  • חיישן רוורס תקול – גלאי רוורס לא פועל כהלכה כתוצאה מפגיעה פיזית, לא מתקבלת התראה או התראה רציפה.
  • חיישן רוורס מכוסה (לכלוך, צבע וכו') מסיבה כלשהי ומפעיל התראה ללא קשר לקיומו של מצב המצדיק התראה.
  • תקלה או נתק במערכת האלקטרונית של מנגנון הפעלת התראה של גלאי הרוורס.

בין אם בפועל אתם מזהים חיישן רוורס תקול, חיישני רוורס לא מצפצפים או שחיישן רוורס מצפצף כל הזמן.
נדגיש כי מערכת חיישני רוורס הינה מערכת אלקטרונית אשר מתחברת אל מערכות אחרות ברכב.

בין אם רק למקור הכוח (החשמל) המופעל עם הכנסת הרכב להילוך אחורי ובין אם מדובר על חיישני רוורס מולטימדיה שמתחברים גם למערכת המולטימדיה.

לכן בחיישני רוורס תקלות נפוצות לעיתים מחייבות טיפול על ידי בעל מקצוע המתמחה בתיקון והתקנת חיישני רוורס, על מנת לא לפגוע במערכות הרכב האחרות.

חיישני רוורס תקלות נפוצות מן הקל אל הכבד אבחון ואיך להתמודד

חלק מהתקלות של חיישני רוורס נראות גם לבעלי עין לא מקצועית, חלק אחר הן תקלות הדורשות איתור על ידי בעל מקצוע.

יש תקלות כתוצאה מפגיעה פיזית בגלאי עצמו ו/או במערכת האתראה הויזואלית והקולית.

חלק אחר מקורם בנתק במערכת העברת הנתונים (כבלים או אל חוטיים) כתוצאה מפגיעה או בלאי. הבלאי יכול להיות גם בחיישני הרוורס עצמם וגם בצג של ההתראות הויזואליות ו/או הקוליות.

חיישני רוורס תקלות

תקלות נפוצות ביותר בחיישני רוורס:

  • לכלוך חיצוני של הגלאי עצמו או של מספר גלאים
    זה יכול להיות כיסוי של גלאי הרוורס בשכבת בוץ, לכלוך ו/או אבק מצטבר ואפילו שכבת צבע מתיקון פחחות.
  • תקלות כתוצאה מהשפעות אקלים
    גלאי רוורס רגישים לחום גבוהה ועל אף שאינם אמורים להיות מושפעים מחשיפה של הרכב לעיתים בחשיפה ממושכת משבשת את פעולת הגלאי.
    כמו כן אם הוכנס הרכב לתיקוני צבע בתנור קיימת אפשרות של פגיעה בגלאי.
  • תקלות כתוצאה מפגיעה פיזית בטמבון בנקודה בה מותק הגלאי
    חיישני רוורס מתבססים על גלאים עדינים שעלולים להתקלקל מפגיעה פיזית בטמבון עצמו.
  • תקלת ניתוק בין הגלאי למקור החשמל או למערכת ההתראה
    תקלה זאת עלולה להתרחש כאשר המערכת לא מותקנת כראוי וגם כתוצאה מבלאי.
    כמו כן ייתכן כי טיפול לא זהיר הן במערכת התאורה של הרכב ו/או במערכות מולטימדיה ו/או צג התצוגה גורמים לניתוק.

טיפול והתמודדות עם תקלות נפוצות של חיישני רוורס

לדעתנו לכלוך חיצוני הוא התקלה היחידה שבה מומלץ לנסות לטפל עצמאית ללא בעל מקצוע.
חיישני רוורס על אף שהם מותקנים על הטמבון האחורי וחשופים לחלוטין אל החוץ הם עדינים ורגישים ביותר למגע.
ניתן באמצעות סמרטוט לח לנסות בעדינות להסיר את שכבת הלכלוך אשר דבקה אל שטח פני הגלאי.

אסור בתכלית לנסות ולגרד את שכבת הלכלוך או הצבע עם חפץ חד כל שהוא אלא רק לשפשף קלות באמצעות סמרטוט עם נוזל להמסת החומר.

נזהיר כי גם ניסיון ניקוי זה עלול להשבית את פעולת הגלאי.

בכל מקרה של תקלה אחרת בגלאי רוורס אנו ממליצים להיעזר במתקין חיישני רוורס מקצועי לטיפול, תיקון ו/או החלפת חיישני רוורס.

אבחון – איך אני יודע שחיישני הרוורס לא פועלים כהלכה

יש שתי אפשרויות המצביעות על כך כי חיישני רוורס ברכב שלכם לא תקינים ואם תשימו לב תמנעו מעצמכם "גילוי כואב" של התקלה…

הכאב הפיזי והכלכלי שעלולים לחוות כאשר בעת הנסיעה אחורנית ללא התראה נאותה של גלאי הרוורס ובחוסר תשומת לב…

אתם נתקלים בעצם כלשהו אשר יכול לגרום נזק לרכב עצמו או חס וחלילה להולך רגל שנמצא במקום במקרה.

איך תבדקו שחיישני רוורס תקינים או מקולקלים?

ראשית חיישן רוורס מצפצף כל הזמן מרגע שילוב להילוך אחורי, ללא קשר למרחק של הרכב מדומם או חי כלשהו הנמצאים או כלל אינם נמצאים בטווח ההתראה של חיישני הרוורס בחלקו האחורי של הרכב.

מצב חלופי הוא חיישני רוורס לא מצפצפים כלל, גם כאן ללא קשר לנעשה בסביבות הרכב.

הבדיקה הטובה היא חנייה במקום בטוח ופתוח (מגרש חנייה ריק למשל) שלבו להילוך אחורי אם צפצוף ההתראה לא חדל יש לכם תקלה בגלאי אחד או יותר.

לבדיקה נוספת אם אין כלל התראה, בקשו מחבר שינסה לעבור בסמוך לחלקו האחורי של הרכב ותראו האם יש תגובה.

כמו כן שימו לב לצג הויזואל ו/או לתצוגה וההתראה במערכת המולטימדיה כאשר מדובר בחיישני רוורס מולטימדיה.

שיבוש בתצוגה או התראה של המצב הקיים מחייב טיפול בהקדם הגם שכיום עדיין החוק לא מחייב התקנת חיישני רוורס.