כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד?

בין אם הרכב שלכם חדש ובין אם הוא ישן יותר, כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד ללא שימוש?

נוסעים לחופשה ארוכה בלי הרכב אל תשכחו כי טעינת מצבר רכב עומד מומלצת לשמירה על חיי המצבר ומערכות רכב אחרות

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד שלא עושים בו שימוש אם בגלל שמשתמשים ברכב אחר (רכב חברה למשל), אם בגלל שהרכב מיועד למכירה ולא קונים אותו, כאשר יצאנו לחופשה ארוכה בחו"ל בלי הרכב וכו'.

טעינת מצבר רכב עומד היא כמעט כלל ברזל כאשר יוצאים לחופשה, ויש לזכור כי מערכות מגוונות המותקנות ברכב עושות שימוש במצבר גם כאשר הרכב אינו בשימוש.

אמנם מערכות הרכב עושות שימוש חסכוני אך כאשר נעדרים לזמן ממושך השעון, מערכת מולטימדיה לרכב ששומרת את הזיכרון, וכמובן מחשב הרכב ומערכות נוספות משתמשות חלקן במצבר הרכב.

אם האוטו לא מניע אחרי שבועיים, חודש או חודשיים של חופשה ועמידה ללא התנעה כנראה שיש לשקול טעינת מצבר לרכב עומד בעזרת מקור חוץ כמו כבלים, מטען נייד וכו' לאחר ההתנעה מומלץ להשאיר את הרכב עובד למספר דקות לטעינה.

לקריאה נוספת:

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד לפי רמות שימוש וסוג רכב

טעינת מצבר רכב עומד מעת לעת יכולה להיות צעד טוב ונכון כדי לשמור על מצבו הכללי של המצבר ולהבטיח כי הוא יישאר במצב תקין, במיוחד עבור כלי רכב שאינם בשימוש קבוע.

עם זאת, התשובה הספציפית לשאלה על כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד תלויה בגורמים שונים, לרבות סוג הרכב, האקלים, כמה זמן הרכב אינו בשימוש או פעיל ועוד.

לפניכם מענה והנחיות כלליות על כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד, אך מומלץ במידה והרכב אמור לעמוד זמן ממושך מאוד ללא שימוש להתייעץ עם נותן השירות של הרכב שלכם.

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד שנמצא בשימוש קבוע

אם אתם משתמשים ברכב שלכם באופן קבוע, בדרך כלל אין צורך להניע אותו כאשר הוא אינו בשימוש.

כלי רכב חדשים, מודרניים נועדו להתמודד עם תקופות ממושכות למדי של חוסר פעילות ללא כל בעיה.

האם יש צורך בטעינת מצבר רכב עומד לטווח קצר (1-2 שבועות)

אם אתם מתכננים להשאיר את הרכב ללא שימוש כלל למשך שבוע או שבועיים, הפעלתו אחת לכמה ימים או שבוע יכולה לתרום לשמירה על המצבר טעון ובנוסף למנוע הצטברות לחות במערכת הפליטה.

זה חשוב ומומלץ במיוחד בתקופות אקלים קר ולח.

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד בחוסר פעילות לטווח ארוך יותר (מעל שבועיים)

אם אתם מתכננים שהרכב שלכם יעמוד בחוסר פעילות מלא במשך תקופה ממושכת, מומלץ לנקוט במספר צעדים לשמירה על המצבר אך גם על הרכב כולו.

  • תחזוקת מצבר: בהתאם למשך זמן ההיעדרות מומלץ לשקול להשתמש במטען חכם מתחזק מצבר לרכב כדי לשמור על הסוללה טעונה.
    זה חיוני כדי למנוע מהסוללה לאבד את טעינה לחלוטין
  • טיפול בצמיגים: עם הזמן, הצמיגים יכולים לפתח נקודות שטוחות כאשר רכב יושב לאורך זמן.
    כדי למנוע זאת, לבקש מחבר או בן משפחה להזיז מעט את הרכב או לנפח את הצמיגים ללחץ המומלץ ולוודא שאין שקיעה.
  • בדיקות נוזלים: וודאו כי כל מפלסי נוזלי הרכב, כגון שמן, נוזל קירור ונוזל בלמים, נמצאים ברמות הנכונות לפני השארת הרכב לתקופה ממושכת.
  • אחסון עונתי: אם אתם מתכננים לאחסן את הרכב שלכם לתקופה ארוכה ממש (כגון לחורף או קיץ).
    עדיף לעקוב אחר הנחיות מפורטות לאחסון לרכב, זה עשוי להיות כרוך בניתוק מצבר הרכב
  • עיינו בספר הרכב: בדקו תמיד את המדריך של הרכב הספציפי שלכם להמלצות ספציפיות ליצרן לגבי תקופות ארוכות של חוסר פעילות עם הרכב.
    לחלק מכלי הרכב החדשים יותר יכולות להיות הנחיות או הגדרות ספציפיות לאחסון ארוך טווח של הרכב.

לתשומת לבכם

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד היא לא תמיד השאלה הנכונה כי לעיתים התנעה בלבד אינה מספקת.

קחו בחשבון כי התנעת הרכב מבלי לנסוע בו למרחק משמעותי עלולה לפעמים להזיק יותר מתועלת.

הפעלת מנוע לזמן קצר מבלי להגיע לטמפרטורת הפעולה עלולה שלא לטעון את המצבר במלואו ועלולה להוביל להצטברות לחות במערכת הפליטה.

בכל מקרה, הגישה הטובה ביותר היא להכין את הרכב שלכם לתקופת חוסר הפעילות שלו ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי להבטיח כי הוא יישאר במצב תקין.

אם אינכם בטוחים מה הכי טוב לרכב ולמצב הספציפי שלכם, מומלץ להתייעץ עם המכונאי המטפל ברכב שלכם.

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד לפי סוג רכב, חדש ישן, רכב מסחרי, משאית וכו'.

לפניכם פירוט מפורט יותר לגבי כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד לפי סוג כלי הרכב.

כל כמה זמן צריך להניע רכב פרטי חדש עומד

רכבים פרטיים חדשים יותר מצוידים בדרך כלל בטכנולוגיה מתקדמת יותר, כולל מערכות ורכיבי אלקטרוניקה חסכוניים באנרגיה וכן מערכות ניהול סוללות ומצברים יעילות.

ברוב המקרים, ניתן להשאיר רכב פרטי חדש עומד ללא שימוש כלל למשך מספר שבועות או אפילו חודשיים מבלי להניע אותו.

עם זאת, במהלך תקופות ארוכות של חוסר פעילות (מספר חודשים או יותר), מומלץ להפעיל אותו כל כמה שבועות או להשתמש במתחזק סוללה כדי להבטיח שהסוללה תישאר טעונה.

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד כאשר הוא רכב פרטי ישן יותר

רכבים ישנים עשויים להיות מצוידים במערכות אלקטרוניקה פחות מתקדמת ועשויים להיות מועדים יותר להתרוקנות המצבר בזמן חוסר פעילות.

עבור כלי רכב אלה, מומלצת התנעה כל שבוע או שבועיים, במיוחד באקלים קר ולח.

הנעה אחת לשבוע שבועיים יכולה לסייע בשמירה על המצבר ואף למנוע הצטברות לחות במערכת הפליטה.

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד מסחרי

כלי רכב מסחריים, לרבות משאיות וטנדרים, משתנים בגודל ובשימוש.

עבור כלי רכב מסחריים פעילים המהווים חלק מצי רכב אשר נמצאים בשימוש קבוע, בדרך כלל אין צורך להניע אותם כאשר הם אינם בשימוש.

עם זאת, בעת חוסר שימוש לטווח ארוך או בתקופות הפסקות פעילות עונתיות, חשוב ליצור ולעקוב אחר לוח זמני תחזוקה.

תהליך הכולל התנעת הרכב מעת לעת, בדיקת נוזלים ונקיטת אמצעים לשמירה על המצבר והצמיגים.

כל כמה זמן צריך להניע רכב כבד עומד, משאיות וציוד כבד

כלי רכב כבדים, משאיות גדולות וציוד כבד המשמש להובלת משאות, בנייה, בחקלאות או בתעשיות אחרות יש לרוב הנחיות ספציפיות לאחסון או השבתה בשל חוסר פעילות לטווח ארוך.

הנחיות אלו עשויות לכלול התנעת המנוע וביצוע בדיקות תחזוקה במרווחי זמן קבועים.

זה חיוני להתייעץ עם המלצות היצרן ולעקוב אחר תוכנית תחזוקה ספציפית לכל סוג כל רכב.

כל כמה זמן צריך להניע רכב קראוון עומד המשמש כרכב פנאי (RVs)

רבים מרכבי הפנאי, יכולים לעמוד ללא שימוש ולהיות נייחים לתקופות ממושכות ולכן צריך להכין להם תוכנית תחזוקה משלהם.

התנעת המנוע והפעלת הגנרטור (אם ישים) מעת לעת, כמו גם תחזוקת המצבר ומערכות אחרות, הן שיטות עבודה חשובות לבעלי קרוואנים.

כל כמה זמן צריך להניע כלי רכב חשמליים (EVs) שאינם בשימוש

כלי רכב חשמליים הם קטגוריה בפני עצמה ולכן יש דרישות תחזוקה שונות.

באופן כללי, הם עמידים יותר בפני חוסר פעילות מכיוון שיש להם פחות חלקים נעים וכימיה שונה של המצבר.

עם זאת, עדיין חשוב לשמור על טעינת סוללה יציבה, ולרוב רכבי החשמל יש "מצב אחסון" שעוזר בכך.

חשוב לציין שכלי רכב מודרניים, ללא קשר לסוג, מיועדים להתמודד עם תקופות קצרות של חוסר פעילות, עד מספר שבועות, ללא כל בעיה.

בכל המקרים, שמירה על טעינת המצבר, בדיקת מפלס הנוזלים והבטחת אחסון הרכב בסביבה מתאימה הם המפתח לשמירתו של המצבר וגם הרכב במצב תקין בזמן חוסר פעילות.