הרוגים בתאונות דרכים 2023

סיכום תאונות והרוגים בתאונות דרכים לשנת 2023

לפניכם מאמר המסכם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים לשנת 2023, סיכום ההרוגים לשנת 2023 לפי משתמשי דרך ועוד…

הנתונים במאמר שלפניכם נכונים ליום 31/12/2023, לעדכונים היומי של הדוח היכנסו לדוח היומי של הרלב"ד.

מספר ההרוגים והתאונות הקטלניות לשנת 2023:

הטבלה מציגה את מספר ההרוגים ומספר התאונות הקטלניות נכון לתאריך 31/12/2023:

הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2023תאונות קטלניות בשנת 2023
358
עלייה של 2%
335
עלייה של 5%

סיכום מספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנה שלמה החל משנת 2013

הטבלה מציגה את מספר ההרוגים בשנה מלאה (365 ימים) החל משנת 2013 ועד שנת 2023.

20132014201520162017201820192020202120222023
311319355376364316355305364351359

סיכום מספר ההרוגים בתאונות דרכים לשנת 2023 לפי משתמשי דרך

הטבלה שלפניכם מציגה את מספר ההרוגים לפי משתמשי דרך בשנת 2023 והאם המספר הוא גבוהה (+), נמוך (-) או שווה (=) לשנה שעברה.

  • + מספר ההרוגים גבוהה יותר משנת 2022
  • – מספר ההרוגים נמוך יותר משנת 2022
  • = מספר ההרוגים שווה למספר ההרוגים בשנת 2022
אופנועים וקטנועיםרכבים פרטייםהולכי רגלרכבים מסחריים ומשאיותאופניים חשמליותאופנייםאוטובוסיםקורקינטים חשמלייםאחר
77
=
109
+
100
16
=
26
+
9
+
2
=
2
18
=

סיכום ההרוגים באחוזים בתאונות דרכים לשנת 2023 לפי משתמשי דרך

הטבלה שלפניכם מציגה את באחוזים את כמות ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2023.

רכבים פרטייםהולכי רגלאופנועים וקטנועיםאופניים חשמליותרכבים מסחריים ומשאיותטרקטוריםאחר
30%28%21%7%4%2%1%

נתונים נוספים

  • 29 הרוגים בשנת 2023 במעורבות אוטובוסים
  • 50 הרוגים בשנת 2023 במערובות משאיות מעל 3.5 טון
  • 42 הרוגים בשנת 2023 המוגדרים כנהגים צעירים

סיכום מספר ההרוגים בתאונות דרכים לשנת 2023 לפי סוגי דרך

הטבלה שלפניכם מציגה את מספר ההרוגים בשנת 2023 לפי סוגי הדרך בה הם נסעו (דרך בין עירונית, דרך עירונית ודרך השטח).

דרך בין עירוניתדרך עירוניתדרך שטח
198 הרוגים155 הרוגים6 הרוגים

תאונות דרכים של רכבים כבדים כתוצאה מהידרדרות

הידרדרות רכבים כבדי משקל (משאיות, אוטובוסים ומיניבוסים) יכולה להיגרם מהמון סיבות הקשורות לנהג או לרכב עצמו.

  • הגורם הראשון – הידרדרות כתוצאה מבלמים לקויים, לא תקינים או התחממות יתר של הבלמים.
  • הגורם השני  הוא הנהג עצמו ששוכח להפעיל את בלם החנייה, יוצא מרכבו וכתוצאה מכך הרכב מתחיל להידרדר.

הגורם העיקרי שגורם לתאונות הידרדרות להיות כל כך קטלניות הוא משקל הרכב! וכשמדובר ברכבים כבדי משקל כמו משאיות ואוטובוסים הם תופסים תאוצה בעקבות המשקל הרב ויכולים לגרום לתאונה קטלנית ביותר.

לפי הנתונים של הרלב"ד עולה שרוב התאונות הקשורות להידרדרות רכבים מתרחשות בסוף הנסיעה כאשר הנהג קרוב לחנייה או לצאתו מהרכב ורובן מסתיימות ללא נפגעים.

בנוסף, מנתוני הרלב"ד עולה שבשנים 2022-2023 אירעו 7 תאונות קטלניות במיוחד כתוצאה מהידרדרות רכב כבד.
ולא, הנהגים לא היו נהגים צעירים או לא מנוסים!

ולכן נהג מקצועי חייב לוודא בכל סוף נסיעה שהוא הפעיל את כל הבלמים ולא לסמוך רק על בלם התחנה בלבד.

כיצד אפשר להילחם בתופעת הידרדרות הרכבים?

  • טכנולוגיה לאזהרת הנהג – התקנת מערכת המתריעה לנהג במידה והוא חנה ולא הפעיל את בלם החנייה (מקסי) ברכב.
  • טכנולוגיה אוטומטית – התקנת מערכת חכמה המפעילה אוטומטית את בלם החנייה בעת כיבוי הרכב.

*שימו לב – חלק מהטכנולוגיות שציינו ניתן להתקין כבר בזמן הזמנת הרכב, או להתקין לאחר הזמנת הרכב בעלויות נמוכות יחסית (בהתאם לסוג הרכב).

  • הדרכות ורענוני נהיגה – הדרכות ורענונים לנהגי החברה ע"י קצין בטיחות בתעבורה מוסמך או באמצעות חברה חיצונית המספקת לחברתכם שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ.

תאונות קטלניות של רכבים מסחריים ומשאיות (מעל 3.5 טון) בשנת 2023

מספר התאונות הקטלניות ב-2023מספר התאונות הקטלניות ב-2022
4667

ירידה של כ-45% במספר התאונות הקטלניות של רכבים מסחריים ומשאיות עד 3.5 טון!

נתונים נוספים של הרלב"ד מציגים:

  • ירידה של 50% בתאונות קטלניות הנקראות "חזית אחור" או "פגיעה בהטחל רגל" לעומת שנת 2022.
    • "חזית אחור" עדיין נחשב לתאונה השכיחה ביותר של רכבים מסחריים ומשאיות עד 3.5 טון ונובעת ברוב המקרים כתוצאה מאי שמירת מרחק.

תאונות קטלניות של אוטובוסים ומיניבוסים בשנת 2023

נתונים על תאונות אוטובוסים ומיניבוסים מהרלב"ד

  • מספר התאונות הקטלניות בשנת 2023 נשאר זהה למספר התאונות הקטלניות בשנת 2022.
  • מספר התאונות בדרכים בין עירוניות עלה ב-44% בשנת 2023 לעומת שנת 2022.
  • סוג התאונה השכיח ביותר של אוטובוסים ומיניבוסים הינו "פגיעה בהולך רגל" המתרחש לרוב באזורים עירוניים כתוצאה מאי מתן זכות קדימה או הימצאות הולך רגל באזורים מתים שבהם אין לנהג שדה ראייה.